För ett år sedan föddes hon




Tisdagen 5:e februari 2008

Idag är det Leonoras födelsedag och denna dagen för exakt ett år sedan, är den lyckligaste dagen i mitt liv - jag blev mamma, det mest fantastiska man kan vara med om.

Bland det mest hemska är dock att förlora sitt barn. Sedan jag skrev sist har jag mått mycket dåligt. Man misstänkte ett tag att missfallet jag fick i december var en mola/druvbörd. Det var oerhört nedslående att veta att jag kanske skulle få ett graviditetsförbud. Graviditetshormonerna vägrade att lämna kroppen trots att tiden gick efter missfallet. Det var först igår som jag äntligen fick ett negativt graviditetstest från gynekologmottagningen.

Psykiskt har jag varit helt förstörd sedan julafton. Jag sörjer mitt barn oerhört. Vissa dagar har varit så svåra att jag inte orkat vara vaken, utan sövt ner mig med sömntabletter, det har varit det enda sättet att stå ut. Jag har kommit in i en depression mitt i sorgen. Tankar att ta mitt eget liv har funnits med där också, när jag varit som mest ledsen. Jag har en fix idé om att om jag dör så kommer
min lilla Leonora och möter mig.
Jag får hjälp från psykiatrin och de har varit ett fint stöd. de har gjort hembesök och jag har blivit erbjuden att få bli inlagd om mina tankar blir för svåra.

För exakt ett år sedan, kl 22.15 på kvällen kom min lilla dotter ut genom kejsarsnitt. När jag vaknade upp ur narkosen var jag världens lyckligaste och på natten kunde jag knappt sova så glad jag var över vår lilla bebis. När jag höll i henne tänkte jag att aldrig skulle nåt ont få hända min lilla flicka. Hon var det vackraste jag någonsin sett. Min lilla Bebis som jag haft i magen i nio månader var
äntligen framme.

Hon fick aldrig fira sin ettårsdag. Hon somnade in i sin säng, knappt ett halvår gammal. Tänk om jag hade vetat för ett år sedan när hon föddes, att jag ett år senare skulle sitta förstörd av sorg och skriva detta.
Livet kan verkligen vara grymt mot en.
Men jag är glad för den lilla tid hon fick vara med oss. Vi var så lyckliga vår lilla familj och tyckte att vi fått det bästa av allt.

Grattis Leonora, jag hade så gärna velat köpa riktiga födelsedagspresenter till dig

Kommentarer
Postat av: Baby Melody svarar

Som jag har sakt tidigare, så var Leonora absolut det vackraste

barnet som nånsin har funnits!!!

:'(

Jag saknar henne fast jag aldrig fick chans att träffa henne.

Och jag tänker på er, varje dag.

Puss vännen

2009-08-17 @ 00:09:39
URL: http://babymelody.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0